31 Μαΐου 2009

Φρενήρης Εξεταστική 3 εβδομάδων

Να μαστε πάλι να συζητάμε τα ίδια πράγματα, αν και το μελάνι από τις αποφάσεις των καθηγητών δεν έχει ακόμη στεγνώσει….

Στις συνελεύσεις των καθηγητών που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα ενημερωθήκαμε πως η εξεταστική μας έχει οριστεί να διαρκέσει 3 εβδομάδες συμπεριλαμβανομένων και των Σαββάτων. Η απόφαση αυτή όχι μόνο πάρθηκε σε συζητήσεις κάτω από το τραπέζι αλλά όταν τους ρωτήσαμε πότε έστω συζητήθηκε κάτι τέτοιο μας έπαιζαν κρυφτούλι.



Τι είχε γίνει το προηγούμενο διάστημα???

Μερικούς μήνες νωρίτερα με τις μαζικές μας κινητοποιήσεις και τις συλλογικές μας διαδικασίες είχαμε καταφέρει να μην υποκύψουμε στους εκβιασμούς των καθηγητών για χαμένα εξάμηνα και να διασφαλίσουμε ένα από τα βασικά φοιτητικά μας δικαιώματα για εξεταστική τεσσάρων εβδομάδων τόσο για το χειμερινό όσο και για το εαρινό εξάμηνο.
Οι καθηγητές της σχολής μας που τόσο καιρό πίεζαν για την εφαρμογή του νόμου-πλαίσιο, με το πρόσχημα ότι αν δεν το κάνουν θα είναι εκτός νόμου και δεν «δύνανται να παρανομούν», δεν δίστασαν να καταπατήσουν βασικούς κανόνες της δημοκρατίας όπως είναι ο σεβασμών των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων. Καθώς αψήφησαν όχι μόνο τις αποφάσεις των γενικών μας συνελεύσεων αλλά και των ίδιων των αποφάσεων που οι ίδιοι είχαν λάβει.

Που θα οδηγηθούμε αν η εξεταστική μας διεξαχθεί μέσα σε 3 εβδομάδες???

Οι ρυθμοί με τους οποίους εξεταζόμαστε θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο καθώς θα είμαστε αναγκασμένοι να διαβάσουμε τις υπέρογκες ύλες που μας έχουν βάλει οι καθηγητές μας σε ακόμη μικρότερο χρονικό διάστημα. Γεγονός που γίνεται ακόμη δυσκολότερο αν λάβουμε υπόψη μας ότι λόγω της εφαρμογής της λίστας-συγγραμμάτων καθυστερεί ιδιαίτερα η διανομή των βιβλίων μας. Ας αναλογιστούμε επιπλέον το γεγονός ότι πολλοί από μας είμαστε αναγκασμένοι να δίνουμε κάποια μαθήματα παραπάνω από μια φορά με αποτέλεσμα σε κάθε εξεταστική να δίνουμε 6 ή 7 μαθήματα.
Παράλληλα όμως δεν είναι τυχαία και η συζήτηση που έχει ξεκινήσει τόσο στο Φιλολογικό όσο και στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών που θα σημάνει την αύξηση των μαθημάτων σε 7 και 8 ανά εξάμηνο.
Ιδιαίτερα για το Ιστορικό , η πρόφαση για 3 εβδομάδων εξεταστική δεν μπορεί να είναι πιο εξόφθαλμα χυδαία και ταυτόχρονα γελοία καθώς επικαλούνται πως την τελευταία εβδομάδα υπάρχουν ανασκαφές και γίνεται να υπάρχει παράλληλα εξεταστική. Αλήθεια, για ποιους ακριβώς φοιτητές μας μιλάνε όταν το ποσοστό των φοιτητών που συμμετέχει στις ανασκαφές δεν ξεπερνά το 10%!!!!

Τι λένε για όλα αυτά οι παρατάξεις???

Την Δευτέρα καλέσαμε το Δ.Σ. να συνεδριάσει και να αποφασίσει για τη διεξαγωγή γενικής συνέλευσης του συλλόγου που θα συζητούσε για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, όπως αυτό της εξεταστικής. Ωστόσο συναντήσαμε κάποια παράδοξα…

Η ΔΑΠ που αν και πριν μόλις μια εβδομάδα βγήκε 1η δύναμη στη σχολή και προβάλλεται ως «εγγυήτρια δύναμη» των φοιτητικών συμφερόντων όχι μόνο δεν ήρθε στο Δ.Σ. αλλά μας απάντησε πως ζητήματα σαν και αυτό της εξεταστικής και των συλλογικών μας διαδικασιών δεν την αφορούν. Από ότι φαίνεται για την ΔΑΠ είναι πιο σημαντική η «εκπαιδευτικού περιεχομένου» εκδρομή στη Μύκονο. Οι ΔΑΠίτες για μια ακόμα φορά μας απέδειξαν πως όντας κυβερνητική παράταξη το μόνο για το οποίο νοιάζονται είναι η μετατροπή του πανεπιστημίου σε εξεταστικό κάτεργο!!!

Η ΠΑΣΠ, που καθόλη τη διάρκεια της προεκλογικής της περιόδου προσπαθούσε να μας πείσει πως είναι η μόνη δύναμη που παλεύει για τα δικαιώματά μας στη σχόλη και συνεπώς θα πρέπει να την ενισχύσουμε εκλογικά μάλλον η μέθη των πάρτι την έκανε να ξεχάσει τα όσα μας έλεγε καθώς προτίμησε να μας εμπαίξει και να μην ασχοληθεί με τα φοιτητικά συμφέροντα και τις ανάγκες μας αποδεικνύοντας πως ακολουθεί σχολαστικά τις κινήσεις της ΔΑΠ.

Η ΠΚΣ, η 2η δύναμη της σχολής, ενώ προσπαθεί να καλλιεργήσει ένα δήθεν αγωνιστικό προφίλ, για μια ακόμη φορά δεν έχει προσπαθήσει σε κανένα επίπεδο να διασφαλίσει την εξεταστική μας. Από ότι φαίνεται την ενδιαφέρει πολύ περισσότερο η κομματική της συγκρότηση παρά τα ζητήματα που απασχολούν τους φοιτητές. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το ότι ενώ τα τελευταία χρόνια είναι 2η δύναμη στη σχολή δεν έχει διασφαλίσει απολύτως τίποτα για το φοιτητικό σύλλογο· ίσα-ίσα έχει συμβάλλει τα μέγιστα στο να περάσει στη σχολή η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.


Η απάντηση πρέπει να δοθεί από όλους εμάς… γιατί τόσο καιρό έχουμε μάθει πως ο μόνος τρόπος για να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας αλλά και να πετυχαίνουμε νίκες είναι αυτός των συλλογικών αγώνων!!!

Απαιτούμε:
☺ να γίνει κανονική εξεταστική διαρκείας τεσσάρων εβδομάδων, ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος ανάμεσα στα μαθήματα
☺ αντιστοιχία διδαχθείσας και εξεταστέας ύλης.
☺ αναβαθμολόγηση / επανεξέταση σε περίπτωση που θα παρατηρηθούν μαζικά κοψίματα. (γιατί όταν σ' ένα μάθημα κόβονται περισσότεροι από τους μισούς φοιτητές τότε μάλλον δεν φταίνε οι “αδιάβαστοι” φοιτητές αλλά το ίδιο το μάθημα ή ο καθηγητής)
☺ διασφάλιση του εξεταστικού 3ώρου.

Να είμαστε όλοι στις συνελεύσεις των καθηγητών των τμημάτων μας!!!