6 Μαΐου 2009

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ: ΩΡΑ ΓΙΑ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ!!!

«Μα κάθε φορά που η μοναξιά , η αβεβαιότητα, η οργή και τα όνειρά μας
ανταμώνουν τίποτα δεν μένει ίδιο, αυτό διδάσκει η ιστορία. Σε πείσμα των
καιρών ο δρόμος ο λιγότερο περπατημένος, ο συλλογικός, η σύναξη της
αγωνίας μας θα εξακολουθεί ν’ αλλάζει. Μαζικά, συλλογικά επιμένουμε να
γκρεμίζουμε ό, τι μας φράζει το δρόμο»

ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ
ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ…
  • Με εξαντλητικούς ρυθμούς σπουδών, με τρέξιμο από αμφιθέατρο σε σπουδαστήριο, από σπουδαστήριο σε φωτοτυπικό. Με καθηγητές αυθεντίες, απομακρυσμένους από την καθημερινότητά μας που φροντίζουν να γυρνούν πάντα στον τόπο του εγκλήματος με ακόμα πιο ισχυρά όπλα για τηφυσική και πνευματική μας εξόντωση.
  • Με άπειρες ώρες βαρετών και πολλές φορές ανούσιων μαθημάτων, εντελώς αποξενωμένων από την πραγματικότητα και τις ανάγκες μας. Με αρχαία και λατινικά καθ’ υπαγόρευση, που δεν αναλύουν τις ιστορικοκοινωνικές δομές που γέννησαν τα κείμενα, χωρίς έτσι να αναδεικνύεται στο ελάχιστο η λογοτεχνική αξία του κειμένου.



ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ… δεν περάσαμε από την επίπονη και ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελληνίων για να μπούμε σε μια σχολή που θα ανεχόμαστε τις ταπεινώσεις και τις προσβολές. Η ειρωνεία-καθύβριση (βλ. Μπενέτος), αλλά και η υπαγόρευση-στενογραφία (βλ. Παπαϊωάννου), ούτε τη γνώση και την κριτική ικανότητα φαίνεται να προωθούν, πόσο μάλλον την αντιμετώπισή μας ως φοιτητών-αυριανών εργαζομένων που αγωνιούν για το μέλλον τους. Ποιός μας λέει ότι ο καλός φιλόλογος είναι αυτός που σκύβει το κεφάλι, αυτός που αργότερα θα διδάξει κάποιους άλλους να σκύβουν το κεφάλι, θα τους διδάξει να μην σκέφτονται, να μην κρίνουν, να αδιαφορούν..;

ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ
ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ…

…μέσω του ΑΣΕΠ: Μέσα στην ημιαπασχόληση και την εργασιακή ανασφάλεια, αν όχι την ανεργία. Στον εκπαιδευτικό χώρο η διεξαγωγή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ αποτελεί ένα πέρασμα από τις συμπληγάδες των εξετάσεων με ακαθόριστες ύλες προς τον ωκεανό της ανεργίας, αποδεικνύοντας πως ο ΑΣΕΠ πλήττει τη σύνδεση πτυχίου-εργασίας, το συλλογικό μας δικαίωμα να διοριζόμαστε με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο. Το γεγονός ότι τα οργανικά κενά στην εκπαίδευση παραμένουν κ αι ότι από ΑΣΕΠ σε ΑΣΕΠ οι θέσεις που προκηρύσσονται μειώνονται (με αποκορύφωμα τον τελευταίο 480 θέσεις) αποδεικνύει ότι τελικά το πρόβλημα είναι η διαχρονική και συνειδητή πολιτική αδιοριστίας και ημιαπασχόλησης του ΥΠΕΠΘ.

…στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα: Στα περισσότερα φροντιστήρια οι καθηγητές είναι αναγκασμένοι να εργάζονται με μισθούς πείνας, πολλές φορές ανασφάλιστοι και τους καλοκαιρινούς μήνες να μην έχουν πηγές εσόδων. Παράλληλα, τα ιδιαίτερα είναι δύσκολο να μας εξασφαλίσουν ικανοποιητικά χρήματα, εκτός βέβαια αν δουλεύουμε δώδεκα ώρες την ημέρα με τις περισσότερες ώρες να τις σκορπάμε στους δρόμους, συν το γεγονός ότι η εργασία είναι ανασφάλιστη.

ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ… δεν θα κάτσουμε άλλο με σταυρωμένα χέρια και να βλέπουμε γύρω μας χιλιάδες εργαζομένους να απολύονται και άλλους τόσους να σκύβουν υπομονετικά το κεφάλι στις απαιτήσεις του εργοδότη τους με το φόβο μήπως απολυθούν και αυτοί. Δεν θα κάτσουμε άλλο να βλέπουμε οικογένειες να ασφυκτιούν κάτω από το βάρος των πιστωτικών καρτών και τις τράπεζες να προβαίνουν σε κατασχέσεις σπιτιών για 200 ευρώ. Βλέποντας ακόμη την κυβέρνηση να ετοιμάζει την επιβολή νέων φόρων και ένταση της λιτότητας προκειμένου να βγούμε από την «οικονομική κρίση». Με γνωστές δικαιολογίες: «Υπομονή. Οι καιροί που διανύουμε είναι δύσκολοι». Μια δικαιολογία που κατάντησε να είναι καραμέλα στο στόμα του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος προκειμένου να περιστέλλονται οι διεκδικήσεις μας. Δε θα σωπάσουμε μπροστά στην εργοδοτική τρομοκρατία. Η δολοφονική επίθεση ενάντια στην Κων/να Κούνεβα είναι η πρώτη απόπειρα δολοφονίας συνδικαλιστή, μετά από πολλές δεκαετίες.


ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ…

  • Τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ που δεν λέει τίποτα για όλα αυτά, αν και αυτοπροβάλλεται ως “δύναμη εμπιστοσύνης”. Που ως γνήσιο κυβερνητικό φερέφωνο, πιέζει για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών στην κατεύθυνση διάσπασης του γνωστικού αντικειμένου και του τμήματός μας, την εφαρμογή της αξιολόγησης και την κατηγοριοποίηση των πτυχίων, ζητά την αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, των ΚΕΣ, παλεύει για την κατάργηση του ασύλου και την εφαρμογή του νόμου πλαίσιο αδιαφορώντας για τις αποφάσεις του φοιτητικού συλλόγου και για τα πραγματικά συμφέροντα των φοιτητών, μιας και αυτά ουδόλως προσιδιάζουν με αυτά της κυβέρνησης. ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ! Το μόνο για το οποίο παλεύει η ΔΑΠ είναι το να παίρνουμε πτυχία-διαβατήρια στην ανεργία και την εργασιακή ανασφάλεια.
  • Την ΠΑΣΠ που παρά τις συχνές αγωνιστικές κορώνες και “διεκδικήσεις” της για το τμήμα, επιμένει να λειτουργεί στο πλευρό των καθηγητών και του υπουργείου, και να υποστηρίζει τις διατάξεις για την εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι που συμμετέχει μαζί με την κυβέρνηση στο στημένο διάλογο για την παιδεία; Δεν διασφάλισε το παραμικρό για τα βιβλία και την εξεταστική μας, παρά μόνο κατήγγειλε τους αγώνες των φοιτητών. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι η δύναμη που ευθύνεται εξίσου με τη ΔΑΠ για την ανεργία στον κλάδο μας, καθώς στήριξε την εισαγωγή του ΑΣΕΠ και την αποσύνδεση του πτυχίου μας από την εργασία. Επί της ουσίας αδυνατεί να παίξει το ρόλο μιας αντιπολιτευτικής δύναμης μέσα στο τμήμα και αυτό γίνεται εμφανές αφού επιλέγει να μην μπαίνει στις γενικές συνελεύσεις και όπως η ΔΑΠ, κάνει ό,τι μπορεί για να τις σαμποτάρει.
  • Την ΠΚΣ, που πέρσι συμμετείχε μαζί με τη ΔΑΠ στην παράτυπη «επιτροπή αλλαγής του προγράμματος σπουδών» στην κατεύθυνση που οι καθηγητές επέτασσαν. Το μόνο που κάνει είναι να «αγωνίζεται» για να γίνει «βεζίρης στη θέση του βεζίρη», να βγει δηλαδή 1η δύναμη στις εκλογές. Τι έκανε όταν οι φοιτητές αγωνιζόμασταν να πάρουμε βιβλία; Η απάντηση είναι: Κατήγγειλε τις κινητοποιήσεις. Τι έκανε όταν οι καθηγητές του τμήματός μας συζητούσαν το ενδεχόμενο απώλειας της εξεταστικής; Η απάντηση είναι: Ζητούσε από τους καθηγητές οικονομική ενίσχυση για τα καινούρια αρχεία του κόμματος. Η αναντιστοιχία λόγων και έργων φάνηκε πιο έντονα από ποτέ όταν η ΠΚΣ επέλεξε να καταγγείλει την εξέγερση του Δεκέμβρη, μάλλον γιατί για αυτούς όποιος αγώνας δεν γίνεται από το Κόμμα δεν είναι και αγώνας. Τελικά δεν είναι τυχαίο ότι η κατεύθυνση που θέλει να δώσει στο φοιτητικό κίνημα δεν έχει καταγράψει ούτε μια νίκη εδώ και είκοσι χρόνια.
  • Την ΑΡΕΝ που επιλέγει να μην τοποθετείται ποτέ για ζητήματα που αφορούν στο τμήμα και αδιαφορεί πλήρως για θέματα καθημερινότητας, Που μας μιλάει για αγώνες και κινήματα, αλλά που σε κάθε ευκαιρία είναι οι πρώτοι που τους προδίδουν: Στα πλαίσια της «εναλλακτικής» κυβερνητικής πρότασης, προτείνει έναν καλύτερο νόμο πλαίσιο και συνεργάζεται με το ΠΑΣΟΚ στους εργασιακούς χώρους με αποκορύφωμα, αυτόν των καθηγητών Πανεπιστημίου. Όμως, τα προβλήματά μας θέλουν ριζικές λύσεις και όχι καλύτερους διαχειριστές.

ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ… κοινή συνισταμένη και των τριών αυτών παρατάξεων είναι η προσπάθειά τους να μιλήσουν εξ ονόματός μας, να μας έχουν στο χέρι και να διαχειρίζονται τις ανάγκες μας για την εξυπηρέτηση των μικροκομματικών τους παιχνιδιών. Μας κάνουν να γελάμε, αλλά δεν μας ξεγελάνε. Δεν μπορούν να μας βοηθήσουν στην επίλυση των προβλημάτων μας. Αντίθετα, αποτελούν μέρος αυτών. Είναι κομμάτι της σκληρής καθημερινότητας που βιώνουμε, γι’ αυτό και εμείς:

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ…

Όταν κάποιοι μας έλεγαν ότι..
θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο παίρνουμε τα βιβλία μας και ότι θα πρέπει να επιλέγουμε από μία λίστα μόνο ένα δωρεάν σύγγραμμα, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι και πέρσι που παίρναμε όλα τα απαραίτητα συγγράμματα για κάθε μάθημα. Σαν να μην έφτανε αυτό, το εξάμηνο πλησίαζε στο τέλος του και εμείς ακόμη βιβλία δεν είχαμε δει.

ΕΜΕΙΣ οι φοιτητές αποφασίσαμε πως θα πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Μέσα από τις μαζικές μας συνελεύσεις και τις αγωνιστικές μας αποφάσεις πιέσαμε τους καθηγητές να προχωρήσει η διαδικασία με τα βιβλία και να τα πάρουμε, έστω και καθυστερημένα.

Όταν κάποιοι μας έλεγαν ότι…
θα πρέπει να χάσουμε την εξεταστική μας επειδή αγωνιστήκαμε για το αυτονόητο. Όταν οι καθηγητές μας μαζί με τα παιδιά της ΔΑΠ πίεζαν για χαμένα εξάμηνα, προσπαθώντας να μας τιμωρήσουν επειδή επιλέξαμε να αγωνιστούμε…

ΕΜΕΙΣ τους απαντήσαμε! Μέσα από τις αποφάσεις του φοιτητικού συλλόγου όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά και με την πίεση που ασκήσαμε στις συνελεύσεις των καθηγητών, καταφέραμε να διασφαλίσουμε να μην χαθεί το εξάμηνο και να γίνει κανονική εξεταστική διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων κόντρα σε όσους μας έλεγαν ότι οι αγώνες βλάπτουν σοβαρά τις σπουδές μας…

Όταν κάποιοι μας έλεγαν ότι…
πρέπει να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών μας και τα μαθήματά μας από 40 να γίνουνε 60, χωρίς να μας λένε όμως ότι αλλαγή αυτή όχι μόνο δεν απαντάει στα πραγματικά προβλήματα του τμήματος, αλλά τα εντείνει αφού ούτε ενοποιεί τα επαγγελματικά μας δικαιώματα ισχυροποιώντας το πτυχίο μας ούτε βελτιώνει την καθημερινότητά μας μέσα στο τμήμα. Αντίθετα εντείνει και δυσκολεύει τους ρυθμούς σπουδών μας.

…ΕΜΕΙΣ παλέψαμε και αποδείξαμε ότι τέτοιες κινήσεις θα πρέπει να πάρουν για μια ακόμη φορά ηχηρή απάντηση από όλους εμάς τους φοιτητές που ξέρουμε να δίνουμε μεγάλες μάχες στους δρόμους αλλά και καθημερινές μάχες μέσα στη σχολή και τα αμφιθέατρα, για μια καλύτερη καθημερινότητα μέσα στη σχολή και ένα αξιοπρεπές εργασιακό μέλλον.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΤΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ!!!

Ήρθε ο καιρός να πάψουμε να είμαστε απλοί θεατές των γεγονότων, να εμπιστευτούμε τη συλλογική μας δύναμη για να μην φτάσουμε κάποτε στο σημείο να πούμε ότι «πήραμε τη ζωή μας λάθος». Δύο δρόμοι υπάρχουν για εμάς: είτε θα βρισκόμαστε στο περιθώριο, ηττημένοι και απογοητευμένοι, είτε θα πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και θα γκρεμίσουμε οτιδήποτε μπαίνει εμπόδιο ανάμεσα σε εμάς και τα όνειρά μας. Και αυτός, ο δεύτερος δρόμος, είναι ο μόνος που μπορεί να μας οδηγήσει σε νίκες, από τις πιο μικρές μέχρι και τις πιο μεγάλες.

Απέναντι σε όλα αυτούς που θέλουν να διαχειριστούν τις ζωές μας, το φοιτητικό κίνημα χρόνια τώρα έχει δείξει τις δυνατότητές του. Έχουμε ανατρέψει σχέδια κυβερνήσεων και υπουργείων, όπως την αναθεώρηση του άρθρου 16, την κεντρική εφαρμογή του νόμου πλαίσιο, έχουμε παγώσει το νομοσχέδιο για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΚΕΣ. Είμαστε αυτοί που πετύχαμε μικρές νίκες μέσα στη σχολή, αλλά και συμμετείχαμε στη μεγαλειώδη νεολαιίστικη εξέγερση του Δεκέμβρη. Ήρθε η ώρα να ενώσουμε την ανεξάρτητη φωνή μας και όλοι μαζί να παλέψουμε για ένα παρόν κοντά στις ανάγκες μας και ένα ακόμη καλύτερο μέλλον.

Στις φετινές φοιτητικές εκλογές να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί ενάντια στην πολιτική που καταργεί τα δικαιώματά μας, ενάντια σε λογικές ηττοπάθειας και υποταγής. Σε αυτή τη βάση η στήριξη της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΑΦ-ΚΑΡΦΙ, του ανεξάρτητου από καθηγητές, κράτος και κόμματα, αριστερού χώρου της σχολής, έχει το νόημα όχι της εκπροσώπησης, αλλά της συμπόρευσης στους αγώνες. Η αποχή είναι η πολιτική θέση «αποδέχομαι την υπάρχουσα κατάσταση» και αυτή η λογική δεν μας αρμόζει. Η πλειοψηφία των φοιτητών που πλήττεται δεν μπορεί παρά να αγωνίζεται με συλλογικές και ενιαίες διαδικασίες, με συνελεύσεις, με κινητοποιήσεις, με μαζική συμμετοχή στις φοιτητικές εκλογές

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
· Καμία αλλαγή του προγράμματος σπουδών στην κατεύθυνση διάσπασης του τμήματος, ειδίκευσης και απαξίωσης του πτυχίου μας.
· Όχι στην εισαγωγή πιστωτικών μονάδων - Καμία Αξιολόγηση.
· Καμία εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, της λίστας συγγραμμάτων και του νόμου πλαίσιο – Άμεση απόσυρσή τους.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:
· Ενιαίο πτυχίο Φιλολόγου με κατοχυρωμένα επαγγελματικά κι εργασιακά δικαιώματα - Μόνη προϋπόθεση για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς στο δημόσιο σχολείο –
· ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Μείωση των μαθητών ανά τάξη. Δυνατότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα και χωρίς επιπτώσεις στο μισθό τους.
· Άμεση μονιμοποίηση των ωρομίσθιων και αναπληρωτών καθηγητών - Πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους. Κατάργηση του ΑΣΕΠ.
· Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών – Άμεση αναβαθμολόγηση μαθημάτων με μαζικά κοψίματα. Κατοχύρωση του ασύλου και όλων των ακαδημαϊκών ελευθεριών..
· Προαιρετικές απαλλακτικές εργασίες σε κάθε μάθημα με ελεύθερη επιλογή του θέματος και της βιβλιογραφίας από το φοιτητή, με συμβουλευτικό ρόλο του καθηγητή. Να διανέμονται όλα τα συγγράμματά μας στη σχολή. Δωρεάν διανομή όλων των σημειώσεων.
ΣΤΙΣ 13 ΜΑΗ,
στηρίζουμε τον ανεξάρτητο αριστερό χώρο της σχολής μας, ψηφίζουμε την
ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΑΦ – ΚΑΡΦΙ
ΕΑΑΚ