17 Μαρτίου 2009

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ… ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΜΕΤΑ!!!


Αυτή η εξεταστική μάλλον μας γέμισε με περισσότερα ερωτήματα παρά με απαντήσεις. «Γιατί ξεκίνησε μόλις δυο εβδομάδες αφού πήραμε βιβλία? Γιατί και πάλι η υλη ήταν τεραστία? Μήπως τελικά δεν έπρεπε να είχε γίνει αυτή η εξεταστική?»



Όλο το προηγούμενο διάστημα είχε δημιουργηθεί μεγάλη αναταραχή σχετικά με το ζήτημα της εξεταστικής καθώς τόσο καθηγητές όσο και καθεστωτικές παρατάξεις -σε μια προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων μας- απειλούσαν με χαμένα εξάμηνα και εξεταστικές. Ωστόσο ο σύλλογος μας μέσα από μια σειρά αγωνιστικών αποφάσεων που είχε λάβει όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και με την πίεσή του στα τμήματα των καθηγητών κατάφερε να διασφαλίσει το δικαίωμά του στην εξεταστική χωρίς να ενδώσει στους εκβιασμούς και στην τρομοκρατία που ασκήθηκε από μερίδα καθηγητών αλλά και από τις ΔΑΠ-ΠΑΣΠ με τη σιωπηλή συναίνεση της ΠΚΣ.

Σίγουρα όμως ο χρόνος διεξαγωγής της δεν ήταν ο καλύτερος δυνατός, καθώς δε μας έδινε τη δυνατότητα κατάλληλης προετοιμασίας δεδομένης και της ανυπαρξίας βιβλίων. Ωστόσο, αυτό ήταν αναπόφευκτο αποτέλεσμα της εφαρμογής του νέου νόμου πλαισίου και της λίστας συγγραμμάτων, με βάση τον οποίο πήραμε βιβλία τελευταία στιγμή.

Ακριβώς λοιπόν λόγω της εφαρμογής της λίστας συγγραμμάτων φτάσαμε στο Γενάρη χωρίς να έχουμε πάρει βιβλία… Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σχολές που πήραν βιβλία στην ώρα τους ήταν αυτές που δεν εφάρμοσαν τη λίστα (βλ. Ιατρική Αθήνας). Μάλιστα, αν την περίοδο του Γενάρη δεν υπήρχαν κινητοποιήσεις από το φοιτητικό μας σύλλογο, βιβλία δεν θα είχαμε πάρει ούτε τώρα. Αυτό γιατί μόνο οι αγωνιστικές αποφάσεις και οι δράσεις μας κατάφεραν να πιέσουν τους καθηγητές να επισπεύσουν το ζήτημα των βιβλίων αλλά και των εγγραφών που μέχρι τότε εκκρεμούσε. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι οι γραμματείες κατά τη διάρκεια της κατάληψης παρέμειναν ανοικτές ακριβώς για να επιλυθούν τα παραπάνω ζητήματα.

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ… για να διασφαλίσουν τα υλικά μας συμφέροντα;
Η ΔΑΠ, η οποία όλο αυτό το διάστημα αυτοπροβαλλόταν ως η μόνη “υπεύθυνη δύναμη” που μπορεί να εγγυηθεί τα συμφέροντα των φοιτητών, στη συνέλευση των καθηγητών υποστήριξε πως θα έπρεπε να χαθεί η εξεταστική με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν γίνει οι 13 εβδομάδες μαθημάτων που προβλέπει ο νέος νόμος πλαίσιο. Άλλωστε τους συναδέλφους από την ΔΑΠ λίγο τους νοιάζει αν θα γίνει ή όχι η εξεταστική καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που τους έχουμε δει να δίνουν λευκή κολλά και να περνάνε ως δια μαγείας με 8αρια και 9αρια το μάθημα.

Η «αγωνιστική» ΠΑΣΠ μάλλον είχε ξεχάσει εκείνες τις μέρες το πράσινο και σοσιαλιστικό της προσωπείο καθώς επιδόθηκε στην καταγγελία των κινητοποιήσεων του συλλόγου, ταυτιζόμενη με τις απόψεις της ΔΑΠ και του υπουργείου για εφαρμογή του νόμου-πλαίσιο.

Η ΠΚΣ για μια ακόμη φορά μας κατέστησε σαφές πως παρά την αριστερή της ρητορεία αρνείται όχι μόνο να συμμετέχει σε οποιονδήποτε αγώνα αλλά καταγγέλλοντας κάθε προσπάθεια κοινωνικού διεκδικητισμού που δεν προερχόταν από το ΚΚΕ. Από ότι φαίνεται η αγωνία της δεν είναι η νικηφόρα έκβαση των αγώνων αλλά είναι η κομματική της συγκρότηση. Όσο για τη φιλοδοξία της να γίνει πρώτη δύναμη στη σχολή και να « κυβερνήσει» δε μπορεί να διαψεύσει κάνεις την αδυναμία της όχι μόνο στο να πιστέψει ότι οι αγώνες μπορούν να μας φέρνουν νίκες αλλά ακόμη και σε κρίσιμες στιγμές όπου διακυβεύονται τα υλικά μας συμφέροντα και η καθημερινότητα μας είναι σαν να μπαίνει στη θέση της αγωνιστικής ρητορείας οι δαπιτικες πρακτικές της. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το ότι ενώ τα τελευταία χρόνια είναι 2η δύναμη στη σχολή δεν έχει διασφαλίσει απολύτως τίποτα για το φοιτητικό σύλλογο· ίσα-ίσα έχει συμβάλλει τα μέγιστα στο να περάσει στη σχολή η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.

ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ!
Ήδη, πριν την έναρξη της εξεταστικής είδαμε κομμάτι καθηγητών να ασκούν τρομοκρατία στο φοιτητικό σύλλογο ο οποίος κινητοποιήθηκε στην προσπάθειά του να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον, την καθημερινότητά του μες τη σχολή, καθώς και τα υλικά του συμφέροντα όπως ήταν οι αγώνες που δώσαμε για τα βιβλία και τη διασφάλιση της εξεταστικής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κ. Παπαϊωάννου η οποία χρησιμοποίησε το e-class ως μέσο προπαγάνδας προτρέποντας τους φοιτητές να πάνε στις συνελεύσεις και να ψηφίσουν για ανοιχτή σχολή.

Ωστόσο, και πριν από την εξεταστική πολλοί καθηγητές μας εκφόβιζαν με μαζικά κοψίματα σε περίπτωση που συνεχίζαμε τις κινητοποιήσεις μας. Στη βάση μιας τέτοιας λογικής ρεβανσισμού η κ. Τζούμα έβαλε θέματα τα οποία δεν είχε διδάξει κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

Παράλληλα, στη Γλωσσολογία του Α' εξαμήνου ενώ οι φοιτητές είχαν διαβεβαιωθεί ότι όποια και από τις δύο επιλογές κι αν επέλεγαν θα τους κάλυπτε όσον αφορά την εξεταστέα ύλη, είδαμε ότι τα θέματα που επιλέχθηκαν ήταν κυρίως από το βιβλίο του κύριου Μπαμπινιώτη, δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα σε όσους από μας είχαν επιλέξει το βιβλίο του Lyons. Παρά το γεγονός ότι ο κύριος Μπαμπινιώτης δεν είναι πλέον στη σχολή οι καθηγητές συνεχίζουν να ακολουθούν την πεπατημένη, απόλυτα σωστή και ιερή άποψη του.

Επίσης κάποιοι καθηγητές μας έλεγαν ότι επιτρέπεται μεν να βγαίνουμε από την αίθουσα για τις φυσικές μας ανάγκες, τονίζοντας όμως παράλληλα ότι αυτό θα σημειωνόταν στο γραπτό μας, υπονοώντας με αυτόν τον τρόπο ότι το να πάει κανείς στην τουαλέτα θα είχε ίσως κάποια αρνητική επίδραση στο βαθμό.

Μπορούμε όμως ακόμα να προασπίσουμε τα εξεταστικά μας δικαιώματα…
☺ Να διεκδικήσουμε επανεξέταση ή αναβαθμολόγηση σε όποιο μάθημα παρατηρηθεί μαζικό κόψιμο.
☺ Να υπερασπιζόμαστε και να διεκδικούμε την εφαρμογή των αποφάσεων του συλλόγου μας.
☺ Να αγωνιστούμε για να μην εφαρμοστεί ο νόμος πλαίσιο και η λίστα συγγραμμάτων.

Συνεργασία Ανεξάρτητων Φιλοσοφικής
…στο φιλολογικό