ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Α ΜΕΡΟΥΣ
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει την ιστορία των πρώτων θεάτρων στην Αθήνα, από το 1835 μέχρι το 1920. Ο συλλέκτης ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ παρουσιάζει τη συλλογή του από καρτ-ποστάλ ή γκραβούρες σχετικά με την ιστορία των θεάτρων των Αθηνών. Γίνεται αναφορά στο πρώτο θέατρο και στην εξέλιξη του θεάτρου μέσα από τα Καφέ Σαντάν. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η ιστορία της δημιουργίας των θεάτρων στην Αθήνα με παράλληλες αναφορές σε όλες τις θεατρικές σκηνές, ενώ γίνεται λόγος για το θεατρικό είδος της οπερέτας και της επιθεώρησης. Τέλος, ο Χ. ΠΑΤΕΡΑΣ κάνει λόγο για την πρώτη παράσταση στο Ηρώδειο και την παράσταση αρχαίου δράματος στο Στάδιο.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Β ΜΕΡΟΥΣ
Άνθρωποι του θεάτρου μιλούν για τη συγκέντρωση θεατρικών σκηνών γύρω από τις περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Ο ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ εξηγεί τη σημασία της δημιουργίας του θεάτρου «ΘΗΣΕΙΟΝ, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ» στην οδό Πειραιώς, ενώ ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ μιλάει για την επιλογή της περιοχής μεταξύ Μεταξουργείου και Ομόνοιας για το θέατρο «ΑΤΤΙΣ». Ο ΤΑΣΟΣ ΜΠΑΝΤΗΣ υπερασπίζεται τη δημιουργία του θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ» στην περιοχή του Ψυρρή και ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΑΤΖΑΚΗΣ από το θέατρο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» αναφέρεται στην ιερότητα του χώρου του θεάτρου. Τέλος, ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ από το «ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ» και η ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΡΑΛΛΗ από το «ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ» κάνουν λόγο για τη δυνατότητα μεταμόρφωσης ενός χώρου σε θεατρική σκηνή.
Από το αρχείο της ΕΡΤ, δείτε εδώ!
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει την ιστορία των πρώτων θεάτρων στην Αθήνα, από το 1835 μέχρι το 1920. Ο συλλέκτης ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ παρουσιάζει τη συλλογή του από καρτ-ποστάλ ή γκραβούρες σχετικά με την ιστορία των θεάτρων των Αθηνών. Γίνεται αναφορά στο πρώτο θέατρο και στην εξέλιξη του θεάτρου μέσα από τα Καφέ Σαντάν. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η ιστορία της δημιουργίας των θεάτρων στην Αθήνα με παράλληλες αναφορές σε όλες τις θεατρικές σκηνές, ενώ γίνεται λόγος για το θεατρικό είδος της οπερέτας και της επιθεώρησης. Τέλος, ο Χ. ΠΑΤΕΡΑΣ κάνει λόγο για την πρώτη παράσταση στο Ηρώδειο και την παράσταση αρχαίου δράματος στο Στάδιο.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Β ΜΕΡΟΥΣ
Άνθρωποι του θεάτρου μιλούν για τη συγκέντρωση θεατρικών σκηνών γύρω από τις περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Ο ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ εξηγεί τη σημασία της δημιουργίας του θεάτρου «ΘΗΣΕΙΟΝ, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ» στην οδό Πειραιώς, ενώ ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ μιλάει για την επιλογή της περιοχής μεταξύ Μεταξουργείου και Ομόνοιας για το θέατρο «ΑΤΤΙΣ». Ο ΤΑΣΟΣ ΜΠΑΝΤΗΣ υπερασπίζεται τη δημιουργία του θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ» στην περιοχή του Ψυρρή και ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΑΤΖΑΚΗΣ από το θέατρο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» αναφέρεται στην ιερότητα του χώρου του θεάτρου. Τέλος, ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ από το «ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ» και η ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΡΑΛΛΗ από το «ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ» κάνουν λόγο για τη δυνατότητα μεταμόρφωσης ενός χώρου σε θεατρική σκηνή.
Από το αρχείο της ΕΡΤ, δείτε εδώ!